De ce sa deveniti expert achizitii publice si cum puteti face acest lucru

achizitii publice

Credeti ca doriti sa fiti expert in achizitii publice? Probabil ati auzit destul de des vehiculandu-se aceasta denumire si v-ati intrebat ce inseamna. Companiile mari si institutiile de stat colaboreaza sau au birouri distincte pentru cei care se ocupa cu ahizitiile publice. Expertii in achizitii actioneaza ca si consultanti financiari atunci cand o companie achizitioneaza o alta companie sau cand doua sau mai multe companii se contopesc intr-una, atunci cand exista anumite necesitati in institutie si achizitia este de inters public. De asemenea, achizitiile publice reprezinta suma tuturor proceselor de planificare, stabilire a prioritatilor, organizare, publicitate si de proceduri, in vederea realizarii de cumparari de catre organizatiile care sunt finantate total sau partial de bugete publice (europene, nationale centrale sau locale, donori internationali). In calitate de consultanti financiari, acesti experti ofera sfaturi despre cum sa se ocupe de procesul de fuziune si achizitie. Aceasta cariera rapida poate fi stresanta si poate fi necesara o pregatire semnificativa.

Pe langa cursuri precum https://www.cursuriautorizate.eu/categ-achizitii-publice-expert, cel care doreste sa faca o cariera in asa ceva, trebuie sa aiba o cunoastere avansata in matematica, abilitati puternice de comunicare, sa fie capabil sa negocieze oferte financiare, capabil sa ia decizii intelepte si sa aiba un ochi puternic pentru detalii. De asemenea, aceste persoane trebuie sa fie familiarizate cu programele specifice achizitiilor, sa aiba o intelegere extinsa a dreptului financiar in afaceri, a strategiilor de achizitie a companiilor. Un astfel de expert, trebuie sa  fie dornic sa calatoreasca pentru intalniri cu clientii si sa fie capabil sa lucreze in medii de munca cu stres ridicat.

Deci care sunt cerintele de cariera pentru a deveni expert in fuziuni si achizitii? Pentru posturi de entry level este necesara o diploma de licenta in contabilitate, finante, economie sau afaceri pentru mai multe sanse de a intra in domeniu. Pentru avansare este necesar un curs de specialitate sau chiar mai multe alte calificari.  Aptitudinile cheie necesare includ cunostinte avansate de matematica, abilitati puternice de comunicare, abilitati de negociere, judecata temeinica, abilitati de luare a deciziilor, atentie la detalii, tranzactionare electronica a pietei, programe software de prognoza a pietei, drept financiar pentru afaceri si cunostinte despre strategiile de achizitii ale companiei si procesul de fuziune. Majoritatea pozitiilor necesita o calatorie extinsa si este posibil sa fie nevoie sa locuiti aproape de o zona metropolitana pentru a raspunde cerintelor.

Certificarea este de obicei un proces voluntar, dar multi profesionisti aleg aceste certificate pentru a dovedi ca sunt muncitori cu inalta calificare. Potrivit legislatiei in vigoare, fiecare autoritate contractanta trebuie aiba in structura sa organizatorica un compartiment specializat in atribuirea contractelor de achizitie publica, asa cum spunema mai sus. Biroul de Achizitii Publice pentru acestea este deci ceva obligatoriu. Unii functionari au ca sarcina exclusiva efectuarea procedurilor de achizitii, in timp ce altii efectueaza si alte sarcini permanente, implicarea in achizitii publice fiind marginala, activata numai in caz de nevoie.

In general, personalul care se ocupa de achizitii are pregatire profesionala diferita (ingineri, economisti, profesori etc.), prin urmare, cunostintele de achizitii publice sunt dobandite in decursul anilor si nu in urma unor studii speciale in domeniu, cum am mentionat anterior. De asemenea, ei pot fi absolventii unor cursuri de instruire de scurta durata, precum cele oferite de cursuriautorizate.eu, concepute conform standardului ocupational pentru ocupatia de expert achizitii publice. Nu exista un proces de profesionalizare sau de planificare a carierei in domeniul achizitiilor publice din Romania. In plus, nu exista o diferentiere formala intre un angajat responsabil de achizitii si un specialist in achizitii, deoarece nu exista o cultura in privinta calificarii.

Ce puteti invata la un asemenea curs?

Se va invata cadrul legislativ si institutional al achizitiilor publice, rpecum si prezentarea ultimelor modificari legislative in materia achizitiilor publice. Se vor invata notiuni despre achizitia directa si anuntul de publicitate. Vor fi aprofundate reguli obiective in formularea criteriilor de calificare si selectie. Se vor afla informatii despre motive de excludere si exceptii. Veti invata criterii privind capacitatea economica si financiara, criterii privind capacitatea tehnica si profesionala, sisteme de calitate si mediu.

Alte informatii pe care le veti aprofunda sunt despre garantia de participare sau garantia de buna executie.

Cui se adreseaza acest Curs Expert Achizitii Publice?

Acest curst de la cursuriautorizate.eu se adreseaza angajatilor departamentelor de ofertare; managerilor; directorilor de vanzari;

Juristilor; economistilor; tehnicienilor implicati in ofertare si tuturor celor care doresc o cariera in acest doemniu domeniu, indiferent de pregatirea anterioara. Cursul de Expert  Achizitii Publice este autorizat de Autoritatea Nationala pentru Calificari (fost C.N.F.P.A). In urma absolvirii examenului final, cursantii vor intra in posesia certificatelor de Absolvire pentru ocupatia de “Expert Achizitii Publice” si a suplimentelor descriptive care atesta competente dobandite in urma cursului. Cursurile se desfasoara atat la sediul firmei din Bucuresti si ale partenerilor din toata tara cat si la sediile firmelor/institutiilor interesate de furnizarea acestui curs pentru personalul angajat. Participantii vor beneficia de coffee break, materiale didactice si consiliere pe intreaga perioada a cursului.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.